“Douglas” veiksmes formula
Lai vai kādas krīzes, cilvēki vēlas izskatīties, justies skaisti un apmierināti! Par to ir pārliecinājusies Vilūne Spaiče, Douglas izpilddirektore Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Vienmēr aktuālie skaistumkopšanas zīmoli, jauni veikali – Douglas, šķiet, ir izdevies atrast sava zīmola veiksmes formulu.
Mēs zinām, kas ir Douglas no pircēja skata, bet kā jūs pati raksturotu, kas ir Douglas?
Douglas ir Eiropā vadošā premium klases skaistumkopšanas platforma ar spēcīgu klātbūtni daudzās valstīs. Savas karjeras laikā esmu bijusi lieciniece nepārtrauktām kompānijas pārmaiņām un sasniegumiem. Tā ir dinamiska un strauji mainīga vide, kas no vadītāja prasa būt elastīgai un atvērtai jaunām iespējām. Man personīgi katra diena Douglas – tie ir jauni izaicinājumi, kas sniedz iedvesmojošu pieredzi.
Pastāstiet par sevi, kāpēc jūs saistījāt savu karjeru tieši ar Douglas?
Manu karjeru var salīdzināt ar amerikāņu kalniņiem. Tā ir bijusi ļoti dinamiska un pārmaiņu pilna. Savu karjeru uzsāku Sarma (vēlāk to iegādājās Douglas) kā divu Lietuvas parfimērijas tīklu franšīzes direktore Baltijā. Kopš 2010. gada esmu Douglas Lietuva izpilddirektore, bet kopš 2023. gada sākuma – Douglas Latvia un Douglas Estonia valdes priekšsēdētāju. Darbs skaistumkopšanas industrijā ir aizraujošs, kas liek apgūt aizvien ko jaunu, sākot ar inovatīvām ādas kopšanas formulām līdz jaunāko grima metožu iepazīšanai. Tas ir process, kas uztur tonusā un motivē.
Vai šajos krīzes laikos Douglas veica kādus pielāgojumus, vai mainījāt preču piedāvājumu?
Šis laiks mums lika pielāgoties un pieņemt drosmīgus lēmums, kas sniedza rezultātus pat ātrāk nekā bijām cerējuši. Stingrie ierobežojumi, lai mazinātu Covid-19, smagi ietekmēja mazumtirdzniecības nozari, tostarp mums tas nozīmēja 21 veikala slēgšanu Latvijā uz ilgāku laiku, kas, protams, ietekmēja mūsu darbības rezultātus. Tajā pašā laikā strauju izaugsmi piedzīvoja Douglas e-veikals, kura apgrozījums pandēmijas laikā palielinājās vairākas reizes, ievērojami pārsniedzot mūsu izaugsmes plānus un veicinot ieviest vairākus tehnoloģiskus uzlabojumus. Klienti plaši sāka izmantot produktu rezervēšanas iespēju e -veikalā, kas ļauj plānot savus pirkumus un veikalā pavadīto laiku. Tāpat pieprasīti kļuva ātrās piegādes pakalpojumi. Attiecībā uz sortimentu – jā, mēs paplašinājāmies ar jauniem zīmoliem, jo īpaši tiešsaistē. Tie bija jauni kosmētikas, ādas un matu kopšanas zīmoli, kas iepriekš bija pieejami tikai skaistumkopšanas salonos (profesionāli matu kopšanas līdzekļi, Lakme, Wella Professionals u.c.).
Kā jūs raksturotu skaistumkopšanas biznesa tendences kopumā? Vai mēs varam runāt par sarkanās lūpu krāsas efektu, kad krīžu laikā sievietes vēlas sevi palutināt?
Pēdējo gadu notikumi (pandēmija un karš) ir likuši cilvēkiem apjaust, ka dzīve var pēkšņi aprauties un mums ir jāpateicas par katru dienu. Cilvēku vēlme rūpēties par sevi un savu skaistumu nav mazinājusies, pārmaiņas vērojamas tikai produktu izvēlē – pieaudzis pieprasījums pēc ādas un matu kopšanas līdzekļiem. Neraugoties uz ērtībām, ko sniedz iepirkšanās tiešsaistē, daudzi skaistumkopšanas entuziasti joprojām novērtē iespēju pieskarties produktiem, sajust to smaržu un klātbūtni. Mēs novērojam, ka samazinās pircēju veikala apmeklējuma biežums, taču pirkumu apjoms ir pieaudzis. Cilvēki precīzi zina, ko viņi vēlas, ir pieaugusi vēlme izmēģināt kaut ko interesantu un neierastu.
Kādi jauni produkti vai zīmoli tiek plānoti jūsu veikalos šosezon?
Mēs aktīvi strādājam pie vairākiem projektiem. Kā jau minēju iepriekš, mūsu galvenais mērķis ir piedāvāt modernus ārvalstu zīmolus Baltijas tirgū, bet es tos nevēlos atklāt pirms laika.
Vai jūs vairāk koncentrējat savus veikalus lielajos tirdzniecības centros? Kāda loma tiek atvēlēta mazajiem veikaliņiem?
Gandrīz visi mūsu veikali atrodas tirdzniecības centros. Tas ir saistīts ar ērtu satiksmi, atrašanās vietu, pareizo nomnieku kombināciju. Mūsu veikala lielums parasti ir tieši saistīts ar tirdzniecības centru lielumu. Mazie veikali Baltijā nav pircēju iecienīti, taču mums ir pāris šādu tirgotavu. Sinerģija starp tirdzniecības centriem un maziem veikaliem var būt abpusēji izdevīga. Tirdzniecības centri piesaista lielu apmeklētāju skaitu, savukārt mazāki veikali, ja tie atrodas tirdzniecības centru tuvumā, palielina to redzamību potenciālajiem klientiem. Mazie veikali var veicināt tirdzniecības centra kopējo pievilcību, piedāvājot unikālus un nišas produktus vai pakalpojumus, kas dažādo mazumtirdzniecības klāstu.
Vai mēs varam runāt par skaistumkopšanas tendencēm, piemēram, videi draudzīgas vai jauno tehnoloģiju atklājumi?
Jā, pēdējos gados arvien vairāk zīmolu koncentrējas uz ilgtspējīgi iegūtām sastāvdaļām, pārstrādājamu iepakojumu un korporatīvajām ilgtspējas iniciatīvām. Arī Douglas iriesaistījies šajās aktivitātēs. Kopš 2020. gada mūsu DOUGLAS COLLECTION produkti ir virzījušies uz videi draudzīgākiem produktiem. Piedāvājam arvien vairāk tīrus un vegāniskus produktus, kā arī aizvien vairāk izmantojam otrreizēji pārstrādātus materiālus un uzlabojam to pārstrādājamību. Šogad Douglas turpina sadarboties ar Plastic Bank, mēs atbalstām to darbību, lai mazinātu okeānu piesārņojumu ar plastmasu. 8. jūnijā atzīmē Pasaules okeāna dienu un Douglas ir īpaša akcija, ar kuras palīdzību ceram mazināt plastmasas atkritumu nonākšanu vidē.
Kas ir nepieciešams sievietei, lai justos lieliski!
Svarīgi atcerēties, ka katras sievietes ceļš uz to, lai justos labi
ir unikāls. Būtiski ir noteikt prioritātes, kas personīgi
sniedz laimi, piepildījumu un labu pašsajūtu. Tiekšanās uz personīgo izaugsmi, vēlme mācīties, apgūt ko jaunu, savu mērķu sasniegšana nāk par labu pašapziņai un sniedz gandarījumu. Un, protams, kosmētika! Viss, ko jūs pērkat ar mīlestību pret sevi, iedarbosies daudz spēcīgāk un padarīs jūs laimīgāku. Labas pārmaiņas sākas ar vēlmi sevi palutināt. Piemēram, izsmalcinātas smaržas tādas kā Chabau Lait Et Chocolat – burvīgs šokolādes, ziedu un koksnes aromāts. Manuprāt, arī kvalitatīvs un veselīgs ēdiens ir labsajūtas atslēga. Jau daudzus gadus nelietoju kafiju, es to aizvietoju ar zāļu tējām. Nevaru iedomāties pusdienas bez salātu kalna. Cenšos atteikties no produktiem ar augstu cukura saturu. Man neatliek pietiekami daudz laika, lai regulāri vingrotu, bet man patīk būt aktīvai un izmēģināt jaunas aktivitātes, piemēram, burāšana vai peldēšana.
Kādi ir jūsu mērķi kā Douglas vadītājai?
Mans mērķis, lai Douglas Baltijā būtu līderis visos trijos tirgos. Komanda man ir galvenais atbalsta punkts, kur katrs komandas biedrs ir pareizajā vietā un strādā ar aizrautību. Mans moto – labāk mēģināt un kļūdīties, riskēt un spert pirmo soli! Mēs varam pārvarēt daudzus šķēršļus, uzticoties sev un citiem. Tāpēc mana lielākā vērtība ir cilvēki un manas attiecības. Mans personīgais mērķis ir saglabāt līdzsvaru starp darbu un mājām, privāto dzīvi. Tas ir tas, kas tik ļoti nepieciešams mūsdienu trauksmainajā pasaulē!