“Decathlon” ienāk arī Latvijā
“Sports visiem – viss sportam!” Tieši ar šādu saukli Latvijā ienāk tik ļoti Eiropā populārais sporta un atpūtas veikals Decathlon. Otrais veikals Baltijā. Viļņā Decathlon tika atvērts pirms diviem gadiem. Zīmīgi, ka Rīgas veikals nāca ar īpašu skaitli – 60. Latvija kļuva par 60. valsti pasaulē, kur tiek atvērts Decathlon. Taču kopumā veikalu skaits pasaulē pārsniedz tūkstoti.
Žurnāls “Latvijas Tirgotājs” ar lielu interesi uz sarunu aicināja veikala pārstāvjus – veikala Decathlon satura un komunikācijas vadītāju Katrīni Kiršteini un francūzi, Rīgas veikala galveno vadītāju, Džordanu Čapski (Jordane Czapski), kurš pārcēlies uz dzīvi Latvijā.
Runājot par veikala Decathlon vīziju un iepazīstinot ar to klientus, kuriem iepriekš šis nosaukums bijis svešs, Dž. Čapski saka, ka veikals ienāk tajās valstīs, kur klientiem tas ir nepieciešams. Un pēdējo gadu laikā redzeslokā bijusi arī Baltija. Pirmais veikals tika atvērts Viļņā, otrais – Rīgā un pavisam iespējams, ka tuvāko gadu laikā arī igauņi tiks pie sava Decathlon veikala.
“Mēs atveram veikalus tur, kur esam nepieciešami. Piemērojamies tirgus vajadzībām ar veikaliem un preču klāstu. Runājot tieši par Latvijas tirgu, iepriekš analizējām, kas nepieciešams sporta un atpūtas cienītājiem šajā reģionā. Kas ir šī lokālā sporta un atpūtas nepieciešamība. Skaidrs, ka aktualitāte šeit nebūs niršana, kalpos kāpšana, bet pavisam kaut kas cits,” skaidro Dž. Čapski. Veikala vadītājs atklāj, ka iepriekšējos gadus vadījis veikalus Ķīnā un nokļūšana Latvijā ir liels piedzīvojums viņam pašam.
“Rīgā veikalu atvērām neilgi pirms vērienīgajiem tirdzniecības ierobežojumiem, taču jāsaka, ka pagājušais gads, kad komplektējām komandu Latvijā un iekārtojām veikalu, jau pagāja Covid-19 zīmē. Esmu priecīgs, kādu komandu Latvijā esam savākuši. Ar kādu degsmi šī komanda iekārtoja jauno veikalu un sāka strādāt pavisam jaunā zīmolā, tirdzniecības sistēmā, kāda pirms tam Latvijā nav bijusi. Es teiktu, ka latviešu ikdienas vārdnīcā nav tāds vārds kā “nevaru”. Esmu gandarīts ar komandu, kuru nokomplektējām. Brīnišķīgi cilvēki,” saka Rīgas veikala galvenais vadītājs.
Dž. Čapski stāsta, ka Decathlon preču klāstā ir pārstāvēti ļoti dažādi sporta veidi. Turklāt katras sporta nodaļas vadītājs/pārdevējs ir savā ziņā pats saistīts ar šo sporta veidu. Tas nozīmē, ka klientu apkalpos patiešām profesionālis un cilvēks, kurš pārzina konkrēto sporta veidu un dažādas nianses.
Decathlon Rīga satura un komunikācijas vadītāja Katrīne Kiršteine stāsta, ka veikala iekārtošana bija interesanta pieredze ikvienam jaunajam darbiniekam. “Ja kāda zīmola tīkls atver nākamo veikalu, tas ir citādāk. Mums bija jātver veikals, kāds līdz šim Latvijā nebija bijis. Braucām pieredzes apmaiņā pie kolēģiem uz Lietuvu pagājušā gada vasarā. Skatījāmies un mācījāmies. Paldies Lietuvas kolēģiem par atbalstu un sniegtajiem padomiem. Galā tikām veiksmīgi un pagājušā gada 5. novembrī atklājām veikalu Rīgā. Tieši pirms lielo ierobežojumu sākuma,” stāsta K. Kiršteine.
Viņa atklāj, ka daļai klientu Decathlon patiešām nav nekas jauns, jo šādā veikalā cilvēki ir iepirkušies citviet Eiropā (Polijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un citās valstīs), taču daļai – veikals ir kaut kas neredzēts. Turklāt nav noslēpums, ka Decathlon veikalos preču kvalitāte un cena ir pieejama ikvienam pircējam neatkarīgi no ekonomiskā nodrošinājuma.
“Preces tiek iedalītas četrās kategorijās, sākot no vienkāršākās līdz profesionālai, arī dārgākai. Latvijā pašlaik veikalā mums pārsvarā ir otrās un trešās kategorijas preces, taču nemitīgi analizēsim klientu vēlmes. Ja būs nepieciešamas, pievienosim arī plašākā sortimentā augstākās kvalitātes un profesionālāku inventāru. Decathlon vīzija vienmēr ir bijusi, ka sports ir pieejams ikvienam cilvēkam. Lai sports ienāk katra cilvēka ikdienā, neatkarīgi no tā, vai kāds aizraujas ar peldēšanu, futbolu, florbolu, pārgājieniem mežā, nakšņošanu teltī vai jāšanas sportu. Rīgas veikalā ir sadaļa golfa cienītājiem, makšķerniekiem un pat dejotājiem un baletdejotājām. Patiešām plašam sporta, hobiju un aktivitāšu klāstam,” skaidro veikala pārstāve un norāda, ka preču klāsts neatšķiras no tā, kas pieejams citos veikalos Eiropā. Decathlon Rīga veikalā šobrīd vislielākās un plašākās ir medību, pārgājiena, komandas sporta veidu un velo nodaļas. Taču nemitīgi preču klāsts tiks paplašināts. Ziemas sezonā, protams, aktualitāte ir ziemas sporta veidi, apģērbs, apavi un aksesuāri.
Dž. Čapski, stāstot par Decathlon nākotnes mērķiem, bilst: “Šobrīd Baltijas veikaliem preces ņemam no noliktavas Polijā, bet, iespējams, ka Baltijas valstu preču noliktava nākotnē varētu tikt uzbūvēta un izvietota Rīgā. Vēlamies arī koncentrēties uz Decathlon zīmola attīstīšanu Rīgā un visā Latvijā. Iespējams nākamajos gados mums būs iespēja atklāt arī mazākus Decathlon veikalus tajās Latvijas pilsētās, kur esam patiešām nepieciešami. Runājot kopumā par skaitļiem, Latvijā šogad vēlamies sasniegt 20% tirgus daļu. Ceru, ka mums tas izdosies,” saka Dž. Čapski.
Tā kā veikala atklāšana nāca vienlaikus ar ierobežojumiem tirdzniecībā, šobrīd aktīvākā darbība ir interneta veikalā. K. Kirštene stāsta, ka šāda veida iepirkšanās paradums pieaug.
“Protams, ir daudz ērtāk iepirkties veikalā uz vietas, saņemot konsultāciju, piemērot vai izmēģinot preci, taču jūtam, ka šis ir laiks, kad cilvēki mācās, pat uzdrošinās vairāk iepirkties šādā veidā, jo citas iespējas nav. Izbaudām arī šo laiku, taču ticam, ka pavisam drīz ar mūsu klientiem tiksimies veikalā,” tā K. Kiršteine, kurai pievienojas arī veikala vadītājs Džordans Čapski. Viņš bilst, ka arī viņa ikdiena ir pilna ar dažādiem izaicinājumiem, taču uzsver, ka ir gandarīts gan par savu komandu, gan būšanu Latvijā, neskatoties uz pandēmiju.
“Man ir ļoti tuva ir Ziemeļeiropa un man patīk būt Latvijā. Jūra un piejūras zona ir īpaši skaista. Latvijā cilvēki ir svētīti ar skaistu dabu – mežiem, jūru. Ar ļoti skaistiem dabas skatiem un atšķirīgiem gadalaikiem. Es izbaudu to visu un man patīk būt Latvijā. Redzu arī latviešu atšķirīgo domāšanas veidu, kultūras atšķirības un tradīcijas. Tas viss šķiet ļoti interesanti,” saka Dž. Čapski.
SKAITĻI un FAKTI
- Decathlon ir 1976. gadā, Francijā dibināta kompānija. Tās mērķis ir sportu padarīt pieejamu visiem un visur pasaulē.
- Pasaulē (Eiropa, Amerika, Āzija) ir vairāk nekā 1670 Decathlon veikalu
- Latvija ir 60. valsts, kur atvērās Decathlon veikalals
- Šobrīd veikalā pieejama 30 000 dažādu preču vienības. Pavasarī plānots preču sortimentu palielināt līdz 60 000.
- Decathlon Rīga šobrīd pārstāvēti 88 sporta veidi. Pavasarī plānots palielināt līdz 100.
- Kopš veikala atvēršanas Dechatlon Rīga apmeklējuši vairāk nekā 250 000 klienti.
Liene Lote Čemme